Mattias Klum: Expeditionerna till världens sista vilda platser

Följ med på en resa jorden runt med fotografen Mattias Klum.

"Omtänksamhet börjar med att se och mitt jobb som fotograf är att göra det lättare att se. Det som vi uppskattar och blir fascinerade av har vi lättare att bevara" – Mattias Klum.

Följ med på en imponerande resa runt jorden, med unika perspektiv på några av jordens naturliga underverk, till exempel Indiens asiatiska lejon, det afrikanska djurlivet, Islands glaciärer, regnskogar i Sydostasien och Galapagosöarna. Din guide? En av de viktigaste naturfotograferna i vår tid och en av National Geographic Live:s mest uppmärksammade talare.

Mattias Klums arbete med att dokumentera vår planets biologiska mångfald har bland annat gett honom en medalj från kung Carl XVI Gustaf. Hans dynamiska berättande och prisbelönta fotografier och dokumentärfilmer har ett tydligt budskap: Att minska vårt avtryck på jorden och att tänka efter vad det är vi lämnar efter oss till nästa generation.

Genom Klums kameralins får du en färsk rapport om vår planets tillstånd. Du kommer samtidigt att förundras över skönheten som han fångat i sina slående nya fotografier och HD-video från de senaste expeditionerna till världens sista vilda platser. Genom humor, passion och optimism tar han publiken på en känslomässig resa, kombinerat med skarpsinniga observationer och konkreta lösningar för hållbarhet.

Mattias Klum berättar

Observera att filmen har engelskt tal.

Tid och plats